לוגו רשת ירוקה

English

בפרסקו אקלים כבר השתתפת?

שנת תשפ"ג תיזכר ברשת הירוקה כשנה שבה פרץ לחיינו הפרסקו אקלים.
התוודענו אל הכלי הזה בזכות אלה עזריה, בת השירות הלאומי הנפלאה שלנו, ומייד הבנו את הפוטנציאל: מצד אחד סדנה משחקית וחווייתית המבוססת על עבודת צוות, ומצד שני מהתבססות על דו"חות ה-IPCC, הידע המדעי המהימן ביותר על שינוי האקלים. הבנו שסדנת הפרסקו יכולה להיות game changer בעבודתנו. למעשה, הסדנה מתאימה לכל קבוצת אנשים ולכל מקום שבו חשוב לנו להעלות את המודעות לשינוי האקלים ולהניע לפעולה. בבתי הספר הסדנה יכולה (וצריכה) להשתלב כחלק מתהליך למידה מעמיק על שינוי האקלים – וכל זאת, בשלוש שעות!

 

פרסקו אקלים: מאות כבר השתתפו

התברכנו במרים דרמוני שרביט, שלקחה על עצמה לרכז את הכשרת מנחות ומנחי הפרסקו. מרים הפכה למתאמת הארצית ולנציגה הישראלית של עמותת     Climate Fresk הבינלאומית, והיא מעבירה סדנאות פרסקו והכשרות למנחות ומנחים חדשים בקצב מסחרר.
מאז שהתחלנו עם הפרסקו כבר השתתפו בסדנאות למעלה 900 אישה ואיש, וקרוב ל-60 מנחות ומנחים הוכשרו להנחות סדנאות פרסקו אקלים. בין המשתתפים בסדנאות היו מורות ומורים מכל הארץ, מנהלות ומנהלים, בנות ובני מכינות ושירות לאומי, סטודנטים ותושבים פעילים. העברנו פרסקו לאנשי מרכז השל לקיימות ולמנחות "מפרש" – מרחב ליזמות חינוכית, לא.נשי חינוך מרחבי העולם שהגיעו להשתלמות במסגרת היחידה לשיתוף פעולה בינלאומי של משרד החוץ, למדריכות של המשרד להגנת הסביבה ומשרד החינוך, לרכזי תכניות המחוננים בכל הארץ, לנציגים של חיים וסביבה, למרצים לתעודת הוראה ועוד ועוד…
התקיימו גם סדנאות פרסקו בשפה ערבית במזרח ירושלים ובגליל ומרים אף הנחתה שתי סדנאות פרסקו אקלים בוועידת האקלים האחרונה בשארם. לשמחתנו יש גם ניצנים של פעילות עם גופים עסקיים, שהם קהל יעד חשוב מאוד בהתמודדות עם שינוי אקלים.

עם הפנים למוסדות האקדמיים

אנו גאות במיוחד בסדנאות הפרסקו שאנחנו מעבירים במוסדות להשכלה גבוהה: אוניברסיטת תל אביב, האוניברסיטה העברית, מכללת כנרת והמכון הטכנולוגי חולון. אנו רואות בציבור הסטודנטים והסטודנטיות קהל אסטרטגי ומצפות להגיע בקרוב למוסדות אקדמיים נוספים.
אז אם אתם ואתן רוצים להצטרף לקהילה הצומחת של פרסקו ישראל, וליותר ממיליון בני האדם שהשתתפו בסדנה ברחבי העולם – כתבו לנו.

 

 

עוד על סדנת פרסקו אקלים

שיתוף:

רוצה להתעדכן במה שאנחנו עושים ברשת?
רוצה לקבל תכנים חדשים בנושאי חינוך וקיימות שהכנו עבורך?
נשמח להיות איתך בקשר! כאן אפשר להרשם לניוזלטר שלנו:

Stay In Touch

Be the first to know about new arrivals and promotions

דילוג לתוכן