לוגו רשת ירוקה

English

מהכפר באתיופיה לגן ביבנה

בחצר של גן כסיף ביבנה יש בקתת בוץ, ממש כמו בכפרים אי שם באתיופיה.
את הביקתה העגולה בנו ילדי הגן וההורים, עם הגננת עדי שרעבי והסייעות עופרה סוונך ויסמין משירקר, ובליווי של מיכל לוי פרץ מהרשת הירוקה, שמנחה השנה את עדי בהשתלמות בחינוך לקיימות במסגרת התכנית המשולבת של משרדי הגנת הסביבה והחינוך.

זהו פרויקט יוצא דופן בהיקפו, שמשלב היכרות ולמידה של תרבות אחרת, תכנון ותהליך עבודה ממושך מאוד, בטח עבור ילדים בני 4-5.
"הפרויקט התחיל להתגלגל בסוף השנה שעברה”, סיפרה עדי הגננת. "עופרה סיפרה למפקחת שלנו, לידה לוי, על הכפר שממנו היא הגיעה באתיופיה. לידה שאלה אותה: מה החלום שלך? ועופרה ענתה: לבנות בחצר בקתה כמו שהייתה לנו בכפר. נדלקנו על הרעיון. התחלנו להכין לבני בוץ עם הילדים אבל זה לא כל כך הצליח לנו והן התפרקו”.

הבקתה בגן כסיף, עם צוות הגננות

מומחית למתכוני בוץ

"השנה נרשמתי להשתלמות בחינוך לקיימות וזכיתי במיכל לוי פרץ, המנחה המדהימה של הרשת הירוקה. סיפרנו לה על החלום של עופרה, והיא כמובן עפה על זה”.
למרבה המזל מיכל היא מומחית בהכנת "מתכוני בוץ”. כאן היא עירבבה אדמה חרסיתית מחצר הגן עם נייר גרוס, ובמשך שלושה חודשים ילדי גן כסיף פשוט הכינו עוד ועוד ועוד לבנים. 900 לבנים, ליתר דיוק!
"היה לנו מפגש שבו עופרה סיפרה לילדים על הבתים באתיופיה, ואיך בונים אותם, ועל העלייה שלה לארץ ישראל. סיפרנו להם מה אנחנו רוצים לבנות בגן אבל אז 'נפלה' עלינו הקורונה וכולם הלכו הביתה. במפגשי הזום עם הילדים הם כל הזמן שאלו על בית הבוץ, ואני הבטחתי להם שנקים אותו”.

ההורים התגייסו לסייע בבנייה

החלום שלי מתגשם

הבטיחו – וקיימו. בתמיכת המשרד להגנת הסביבה נבנה שלד מעץ, הביאו גדר במבוקים וכפות דקלים לגג והכינו טיט כדי להדביק את הלבנים – וקדימה לעבודה.
"עברתי חוויה כל כך מרגשת שהחזירה אותי כמה שנים אחורה”, סיפרה עופרה. היא אפילו התקשרה לאחד מאחיה, שחי עד היום באתיופיה, והראתה לו דרך טלפון מה היא בונה בגן שלה.
בניית הבקתה תימשך בשבועות הקרובים. הם הוסיפו ספסל ישיבה ושולחן, ובכל שבוע הילדים והצוות ימשיכו לצפות אותה בבוץ ובלבנים.
גם המפקחת לידה לוי שותפה להתרגשות: "מתגשם גם החלום שלי לראות את סייעת הגן משפיעה, תורמת ומקדמת עשייה בגן מתוך נקודת החוזק שלה, ולראות גננת שמאמינה ביכולתה של הסייעת, כשהיא מאפשרת ונרתמת עם כל הצוות”.

הסייעת עופרה ב"שידור חי" לאתיופיה
שיתוף:

רוצה להתעדכן במה שאנחנו עושים ברשת?
רוצה לקבל תכנים חדשים בנושאי חינוך וקיימות שהכנו עבורך?
נשמח להיות איתך בקשר! כאן אפשר להרשם לניוזלטר שלנו:

Stay In Touch

Be the first to know about new arrivals and promotions

דילוג לתוכן