לוגו רשת ירוקה

English

קיימות, חינוך חוץ והגן העתידי

חינוך לקיימות פועל מתוך שאיפה ליצור איזון: בין מקומי לגלובאלי, בין סביבתי לחברתי, בין הווה, עבר ועתיד, בין צרכים ורצונות לבין לקיחת אחריות, ובין ה'אני' ל'קהילתי.

בתכנית נתחבר אל היופי והפשטות של פלאי הבריאה. נבחן את הערכים המובילים אותנו כמחנכות בגיל הרך ונקדם פדגוגיה מקומית, איכותית וקהילתית. נטפח יחד חוויה של מסוגלות, שייכות, העצמה ואורח חיים מקיים ובריא. נפעל למען עתיד טוב יותר באמצעות בחירות יומיומיות פשוטות ונקדם את איכות החיים של הילדים, הצוות והקהילה.
ישנה אפשרות להתמקד בתכנית בפיתוח והקמה של סביבות איכותיות בתוך הגן, בחצר ובסביבת הגן המזמנים פליאה, למידה חווייתית וחיבור לסביבה הטבעית בהתאם לתיסת הגן העתידי.
ניתן להתמקד גם בחינוך חוץ – תהליך חינוכי המתרחש מחוץ לכותלי הגן, בסביבה טבעית קבועה אשר נמצאה כבטוחה ומאפשרת, כחלק מהשגרה הקבועה של הגן, ומתוך רצון ליצור חוויה הוליסטית ובלתי אמצעית עם הסביבה הטבעית. חינוך חוץ גני יכול להתרחש גם בחצר הגן או במרחב עירוני סמוך תוך התנסות בלמידה פעילה וישירה, מוחשית ורב-חושית בסביבה הטבעית הפיזית והאנושית. השהייה במרחבים טבעיים מפתחת בנו חוויה של פליאה וחיבור עם העולם, מחזקת מיומנות של התבוננות וחקר ומאפשרת גילוי של המגוון הביולוגי המרתק שסביבנו. מחקרים רבים מצביעים על כך שהשהות במרחבים טבעיים משפרת את איכות החיים שלנו ותורמת לבריאות הגופנית והנפשית של הילדים. התכנית כוללת מפגשי למידה ת לצוותים המקצועיים, ליווי אישי בגני הילדים, פיתוח תכנים ותוצרים. התהליך מאפשר לגננות וסייעות שרוצות להתפתח בתחום ללמוד ולהתנסות יחד עם הדרכה מקצועית. הליווי האישי כולל ידע וכלים פדגוגים לחינוך לקיימות וחינוך חוץ גני יחד עם מתן תמיכה והרגשת בטחון בנוגע ליציאה החוצה.

אשת קשר: אירית לדור  iritl@reshet-yeruka.net

שיתוף:

רוצה להתעדכן במה שאנחנו עושים ברשת?
רוצה לקבל תכנים חדשים בנושאי חינוך וקיימות שהכנו עבורך?
נשמח להיות איתך בקשר! כאן אפשר להרשם לניוזלטר שלנו:

Stay In Touch

Be the first to know about new arrivals and promotions

דילוג לתוכן