לוגו רשת ירוקה

English

יער האקלים הקהילתי

יער האקלים הקהילתי היא תכנית חינוכית לתלמידים ולתושבים פעילים בנושא משבר האקלים, טיפוח העצים ושימורם.

עצים הם אחד מקווי ההגנה החשובים שלנו מול שינויי האקלים. ברמה העולמית, הארצית והמקומית נעשים מאמצים לשמור על עצים קיימים ולטעת יותר ויותר עצים. כדי לרתום את הדור הצעיר ואת התושבים הפעילים למטרה חשובה זו, הרשת הירוקה, יחד עם יוזמת האנרגיה הטובה, פיתחו את יער האקלים הקהילתי – תכנית חינוכית לתלמידים והכשרה מעשית לצעירים ולתושבים פעילים לטיפוח עצים ושימורם.

תכנית הלימודים מותאמת לפרק ב' (מהלך רשותי רחב) בקול קורא דו שנתי של המשרד להגנת הסביבה, שהתפרסם באחרונה: פעילויות לקידום חינוך בנושא משבר האקלים במערכת החינוך ובקהילה.

מה בתכנית יער האקלים הקהילתי?

תכנית הלימודים יער האקלים לוקחת את התלמידים (שכבות ה'-ט') למסע של היכרות עם עצים, ומשלבת למידה, עשייה ולקיחת חלק אקטיבי בפתרונות יישומיים. התלמידים ילמדו על העצים יבינו את חשיבותם למערכת האקולוגית, לאוויר שאנחנו נושמים ולמיתון שינויי אקלים.

התלמידים ילמדו על טיפול שתילים ונטיעה נכונה. בסוף התכנית התלמידים, בשיתוף הקהילה, ישתלו את העצים במיקום שיאותר ע"י הרשות או בסביבתה.

מה יקבלו בתי הספר המשתתפים בתכנית יער האקלים הקהילתי?

  • תוכנית לימודים בת 10-15 מפגשים וליווי צמוד של מנחה מטעם הרשת הירוקה.
  • 2– 4 מפגשי הכשרה לצוות המורים שיעבירו את התכנית הלימודים.
  • אירוע נטיעות קהילתי.

הכשרת תושבים 

בנוסף לתכנית הלימודים רשויות המעוניינות בכך יכולות לקבל תוכנית הכשרה לתושבים פעילים בנושא משבר האקלים וטיפוח ושימור עצים. תכנית זו מותאמת לפרק ג' בקול הקורא: הכשרת פעילים לצורך הערכות להתמודדות עם משבר האקלים באמצעות יוזמות של קבוצות פעילים. חלק זה כולל 10 מפגשי הכשרה מעשית ואפשרות לקדם יוזמה להקמת יער אקלים ברשות.

לפרטים נוספים:

ד"ר גליה חנוך רועה, אחראית תחום מרחבים ירוקים ברשת הירוקה

054-4710920

galia@reshet-yeruka.net

שיתוף:

רוצה להתעדכן במה שאנחנו עושים ברשת?
רוצה לקבל תכנים חדשים בנושאי חינוך וקיימות שהכנו עבורך?
נשמח להיות איתך בקשר! כאן אפשר להרשם לניוזלטר שלנו:

Stay In Touch

Be the first to know about new arrivals and promotions

דילוג לתוכן